Mindful Body on kasvanut vuosien varrella omaksi kokonaisvaltaiseksi harjoitusmetodikseen:

STRENGTH -tunnit

Ovat lihaskuntotunteja, jotka kehittävät kehossa syvää lihaksistoa, parantavat liikkuvuutta ja tasapainoa sekä koordinaatiota Mindful Bodylle ominaisilla liikkeillä. Strength- tunnit pohjautuvat Mindful Bodyn 12 fysiologiseen teemaan ja ne ovat kestoltaan 30, 45 tai 60 minuutin mittaisia. Strength- tunnit sopivat niin huippu-urheilijoille kuin senioreille, sillä jokainen tunti on mahdollista muokata asiakaskunnalle sopivaksi: tunti voi olla raskas, korkean sykkeen tunti tai se voidaan tehdä rauhallisempaan tahtiin, asiakaskunnalle sopivaksi.

Strength -tunti yhdistettynä Mindful Body -tuntiin vie kehon avaamisen, vahvistamisen ja huoltamisen uudelle tasolle – erityisesti kun mahdollisuutena on yhdistellä eri teemoja niin Strength:istä kuin Mindful Bodyn fysiologisista ja psykologisista teemoista.

Strength -tuntien sisältö:

  • 1. Kaula & Käsivarsi
  • 2. Yläselkä
  • 3. Rintakehä
  • 4. Olkapää
  • 5. Alaselkä & Pakara
  • 6. Kyljet
  • 7. Vatsa
  • 8. Lonkka
  • 9. Pakara
  • 10. Reidet
  • 11. Selkäranka
  • 12. Nilkka & Pohje
  • Pään liike, Y-asento, hauis, ojentaja
  • Lapatuki, leveä selkälihas, hartialihas
  • Rotaatioliike, rintalihas, yläselkä
  • Olkanivelen rotaatio, hartialihas
  • Alaselän ojennus+rotaatio, pakara, lonkka eteen+taakse
  • Vartalon sivutaivutus, kyljet, loitontajat, lähentäjät
  • Kaikki vatsalihakset

  • Lonkkanivelen rotaatio, jalat ristiin
  • Lonkan auki-sisäkierto, syvä pakaralihas

  • Jalan nosto, polven suoristus-koukistus

  • ”Nikama nikamalta”

  • Jalkaterän asento, pohje, tasapaino
  • 1. Kaula & Käsivarsi
  • 2. Yläselkä
  • 3. Rintakehä
  • 4. Olkapää
  • 5. Alaselkä & Pakara
  • 6. Kyljet
  • 7. Vatsa
  • 8. Lonkka
  • 9. Pakara
  • 10. Reidet
  • 11. Selkäranka
  • 12. Nilkka & Pohje

TUOLI -tunnit

Ovat Mindful Body -tunteja, joissa voi vapaavalintaisesti tehdä osan harjoitteista tai kaikki harjoitteet tuolin kanssa. Osa liikkeistä tehostuu, kun tuolista on mahdollista ottaa ote tai sitä on mahdollista käyttää korokkeena. Tuoli -tuntien pituus on 15 tai 30 minuuttia ja ne sopivat lähes kenelle tahansa:  urheilijoille avaavana ja aktivoivana harjoitteena ennen treeniä (15min) tai palauttavana harjoitteena treenien jälkeen (30min), istumatyöntekijöille toimistolle (15-30min), senioreille, liikuntararjoitteisille tai kuntoutusvaiheessa oleville ihmisille. Tuoli- tunneilla on omat fysiologiset ja psykologiset teemansa, jotka on suunnattu  kuntouttavaa hoitomuotoa tarvitseville ihmisille auttamaan heitä vaikeiden aikojen ja muutosten yli. Mutta Tuoli -tuntien psykologiset teemat sopivat erinomaisesti myös esimerkiksi urheilijoille liikuntapsykologiseksi työkaluksi.

Tuoli -tuntien sisältö:

  • 1. Kaula & Käsivarsi
  • 2. Niska & Hartia
  • 3. Rintakehä
  • 4. Alaselkä
  • Unelmoi
  • Uskalla
  • Usko
  • Kasva
  • 1. Kaula & Käsivarsi
  • 2. Niska & Hartia
  • 3. Rintakehä
  • 4. Alaselkä